Welcome year 2013!

Mihin nää vuoden katoaa? Yksi vuosi taas takana päin ja on aika toivottaa vuodelle 2013 tervetuloa! Sitä ennen kuitenkin katsaus miltä minun vuosi 2012 näytti! Jos mun pitäis kuvailla vuottani kolmella sanalla niin ne olisi suru, vapaus ja rakkaus. Hämmentävä vuosi.


Tammikuussa vietin paljon aikaa ystävieni kanssa ja no, juhlin. Ostin myös ekat Christian Louboutinin korkokengät, kaadoin viinit läppärini päälle ja vaihdoin siinä samalla sitten Macbookiin.


Helmikuussa löysin vihdoin kolmen kuukauden etsinnän jälkeen täydellisen asunnon, kävin asuntonäytössä ja sain puhelun, että asunto on minun. En voi sanoin kuvailla sitä tunnetta kun sain avaimet käteeni ja pääsin vihdoin muuttamaan ikiomaan kotiini. Kotiini joka olisi vain minun. Olin niin innoissani tulevasta muutosta, että unohdin sen myös olevan "end of an era" niinkun Frendeissä sanotaan. Olimme Henkan kanssa asuneet yhdessä sulassa sovussa monta kuukautta vielä eron jälkeen ja iltaa ennen muuttoa tajusin, että nyt ei olis edes "kämppistä" kelle puhua kotona ollessa, ei ketään kelle huutaa "moi" kun tuli ulko-ovesta sisään. Itkin varmaan 10 tuntia sinä yönä, mutta heti kun pääsin seuraavana päivänä nukkumaan uuteen kotiini olo helpotti. Olin onnellinen.


Maaliskuussa kotini alkoi näyttää kodilta ja järjestin ystävilleni tuparit. Fiilistelin sitä, että sai käyttää nahkatakkia ja aurinkolaseja taas pitkästä aikaa ja sitä, että kävelin töihin alle viidessätoista minuutissa. Ostin ihanan iltapuvun eräisiin vuosijuhliin jossa olin avecina ja lopuksi maaliskuu yllätti. Ystävyys syventyi rakkaudeksi, jota ei voinut enää kieltää. Parhaasta ystävästäni tuli poikaystäväni ja olin korviani myötä rakastunut, ja olen edelleen. Rakkaus on ihmeellistä. Tiesittekö muuten, että Joonaksen toisessa kädessä lukee sormissa walk? No kun ottaa mun etunimen, toisien nimien ja sukunimen ekat kirjaimet ja laittaa eri järjestykseen niin niistä muodostuu sana walk. Coincidece? I think not. ;)


Huhtikuussa käytiin ekan kerran sille keväälle ystävieni kanssa terdellä, pidettiin haalarinompeluilta ja yksi parhaista kavereistani tuli Ruotsista asti vierailemaan luokseni.


Toukokuussa vietin vappua ystävieni kanssa ja olin lievästi ilmaistuna kovinkin humalassa. Seuraavana päivänä, eli siis ekana päivänä oikeestaan, söin viiden ruokalajin päivällisen ystäväni ja hänen ystävien kanssa. Ei muuten mennyt alas kovin helposti. Käytiin Joonaksen kanssa lintsillä ja vähän kauempanakin tuolla Oulussa vanhempieni luona ja Kuusamossa mökillämme. Niin ja käytiin me Lauttasaaressakin kävelyllä, koska olin unohtanut helmikuussa sinne pyöräni oho.


Kesäkuussa harrastin lisää kotimaanmatkailua ja lähdettiin ystävien kanssa Porvooseen yhille. Vietettiin myös ystävien kanssa puistossa piknik ja taidettiin me olla perussuomalaiset -teemabileissäkin. Niin ja uusi muru muutti taloon, nimittäin iPad.


Heinäkuussa kävin ottamassa uudet passikuvat, koska passi piti uusia ja reissu Kööpenhaminaan oli jo ovella. Lähdettiin Joonaksen kanssa minilomalle Köpikseen, kävin kenkätaivaassa Christian Louboutinin liikkeessä, käytiin Tammisaaressa, mökillä ja koko perheen kanssa syömässä Gaijinissa. Heinäkuusta lähtien mulla on ollut myös virallisesti avopuoliso. ;)


Elokuussa otin äkkilähdön Espanjaan ystäväni luokse, leikkasin hiuksista huonot latvat pois, eli paljon joten päädyin pidennyksiin pitkän tauon jälkeen. Jotka kylläkin ovat tänäpäivänä hyvin harvoin enää päässä. Palasin koulun luentosaleihin taas ja vietettiin koulun Kick-off partyjä. Ostin myös pupukorvat kännykkääni jotka nekään eivät toisaalta ole enää käytössä, koska totesin niiden olevan epäkäytännölliset, en nolot niinkun moni mun kaveri asian ilmaisi.


Syyskuu alkoi kovin surullisesti kun sain puhelun äidiltäni, että koirani on kuollut. En voi sanoin kuvailla sitä tunnetta kun äitini soitti. Tiesin tavallaan puhelimen soidessa mistä oli kyse ja varmuuden sain kun äitini kysyi olinko kotona. Tällaiset asiat vaistoaa. Kuullessani ne sanat, että koiraani ei enää ole sain rehellisesti ensimmäistä kertaa sellaisen itkuepätoivohuutoreaktion. Tiedättekö sellaisen elokuvissa näkyvän "nooooooooooooooo!!"-huudon kun jotain kamalaa tapahtuu. Siltä musta tuntui ja tavallaan tuntuu vieläkin. No viikkoa myöhemmin täytin sitten 21 vuotta ja juhlistin sitä ystävieni kanssa meillä kotona.


Lokakuussa olin kolme viikkoa Detox-kuurilla, josta nyt ei oikeestaan ollut mitään hyötyä. Kuurin loputtua kävin heti vetämässä äärettömän hyvän brunssin Primulassa. Kävin myös ekaa kertaa pitkästä aikaa katsomassa elokuvissa actionleffaa! Kuun puolessa välissä jättäydyin töistä pois ja aloin keskittymään koulunkäyntiin.


Marraskuussa juhlittiin koulumme vuosijuhlia, innostuttiin sisustamaan kotia ja saatiin mm. vihdoin makuuhuoneeseen verhot! Koristelin myös ekan joulukuusen ikinä omassa kodissa. :)


Joulukuussa fiilistelin Helsingin keskustan kaunista joulutunnelmaa, ahkeroin koulutehtävien deadlinejen kimpussa, kävin katsomassa Lucian kruunaamista Tuomiokirkossa ja vietin joulua vanhempieni luona Oulussa.

Siinä se vuosi sitten olisi paketissa. Palatakseni noin sanoihin suru, vapaus ja rakkaus niin on varmaan aika selvää mistä nämä tunnetilat tulevat. Suru siitä, että alkuvuosi oli vielä vähän haparointia eron jälkeen ja syyskuussa koin kovan menetyksen kun rakas koirani nukkui pois. Vapaus siitä, että muutin ensimmäistä kertaa kokonaan yksin asumaan. Elin juuri niinkuin minä haluisin, eikä tarvinnut samalla tavalla ottaa toisia ihmisiä huomioon niin kuin parisuhteessa. Mutta suurin niistä on rakkaus, eikö sitä niin sanota? Tällä hetkellä minulla on maailman ihanin avomies jonka kanssa toivottavasti joku päivä menen naimisiin ja yhteisiä vuosia olisi paljon edessä! Voidaan siis rauhassa todeta, että on ollut tunteikas vuosi, herkkä kun olen niin aloin itkemään tätäkin kirjoittaessa. :D

Uudenvuodenlupauksia on vaikea keksiä tänä vuonna, koska yleensä se on ollut "lopetan tupakoinnin", no nyt kun siitä on monta kuukautta kun sen olen lopettanut niin mitäs mä nyt lupaan? No lupaan vaikka, että syön enemmän kotona enkä usein ravintoloissa ja näin ollen säästän rahaa ihan älyttömästi ja musta tulee miljonääri.  Koska olen sitten tuleva miljonääri niin lupaan ostaaa itselleni Jimmy Choon kengät.

Millainen teidän vuosi oli? Ja millasia uudenvuodenlupauksia teillä on?

9 kommenttia:

  1. ihana postaus! oli superkiva lukea tätä :)

    VastaaPoista
  2. Maia: Hihi oli superkiva tehdä tätä! :) Kiva, että kelpasi!

    VastaaPoista
  3. Ihana postaus ! Itse olen vielä tossa vaiheessa että etin kämppää jotta pääsisin omaan asuntoon. Olen tällä hetkellä asunut kohta 6 kuukautta eksäni kanssa, ja vaikka asiat toimiikin niin odotan yhtä asiaa, vapautta. Vaikka luulen kyllä että ite itken kanssa vähintään ton kymmenen tuntia kun se päivä osuu kohdalle. Mutta voin vain kuvitella miltä se "vapaus" tuntuu, ja ehkä vielä jonain päivänä mullaki osuu se rakkaus kohdalle. Ihanaa alkavaa vuotta sulle Lotta ! <3

    VastaaPoista
  4. Kiva postaus!:)
    Vinkkejä tupakoinnin lopettamiseen?:D

    VastaaPoista
  5. Anonyymi: Se oli kyllä ihanaa kun sai ne omat avaimet käteen ja pystyi vihdoin alottamaan kokonaan alusta kaiken! :) Sitä tunnetta kannattaa siis odottaa! ;) Ihanaa vuotta 2013 myös sinulle! :)

    Anonyymi: Ööö mä poltan vielä muutamia tupakkeja sillon kun olen juhlimassa eli muutaman kuukaudessa ehkä. Joten jos olet varma, että pystyt hallitsemaan sitä etkä lipsu siitä niin älä kiellä itseltäsi heti kaikkea kivaa! ;) Jos taas epäröit niin kerrasta poikki vaan! Mulle tämä oli hämmentävän helppoa tällä kertaa. Todella harvoin tekee edes mieli tupakkaa! Talvella on paljon helpompi lopettaa kun kesällä joten tee se heti. ;) Jos tarvitset motivaattorin niin mieti mitkä rahat säästät kun et polta. Jos vaikka poltat kolme normiaskia viikossa se tekee 15e, kuukaudessa 60e. Jos lopetat nyt niin vuoden päästä voit nostaa tililtäsi 720e ja ostaa niillä rahoilla hyvällä omalla tunnolla kalliin laukun, koska muutenhan olisit hengittänyt ne rahat keuhkoihisi! Onnea lopettamiseen! ;)

    VastaaPoista
  6. Olipa kiva postaus! Ihanaa vuodenvaihdetta sinulle! :)

    VastaaPoista
  7. Tiramisuheidi: Kiitos sitä samaa sulle! :)

    VastaaPoista
  8. Moikka! Olen säännöllisen epäsännöllisesti seuraillut sun blogia, en muista miten tänne aikoinaan eksyin, ehkä jonkun oranssin huulipunan perässä...? No anyway, kaikkea hyvää elämääsi ja matkallesi aikuisuuteen. Nauti elämästä, hyvästä ruoasta, viinistä ja seurasta.

    VastaaPoista
  9. Anonyymi: Kiva kun olet jaksanut lukea! :) Hyvää uutta vuotta! :)

    VastaaPoista

- DESIGNED BY ECLAIR DESIGNS -