30 nopeaa kysymystä & vastausta

Bongasin Artic Vanilla -blogista hauskan kysymys&vastaus -postauksen, johon halusin itse myös vastata täällä blogissani. Kuvituskuvina syyskuisia kuvia menneiltä vuosilta.

Avioliittoja: Yksi kappale. Viime kesänä menimme mieheni kanssa naimisiin. Hassua, miten mikään ei ole sen myötä muuttunut mutta samalla kaikki kuitenkin on.

Kihloissa: Olen ollut ainoastaan tämän yhden kerran kihloissa.

Lapsia: Tyttäremme syntyy parin kuukauden sisällä (hullua ajatella, että tämä voi oikeastaan tapahtua hetkellä minä hyvänsä!).

Lemmikkejä: 0. Minulla on ollut koira, mutta hän on jo poistunut keskuudestamme.

Syyskuu 2017. Elämäni surullisinta aikaa, mutta tähän asuun voisin hyvin pukeutua uudelleen. Postaukseen tästä.

Leikkauksia: 2. Muistaakseni olin 7-vuotias, kun nielu- ja kitarisani leikattiin. Tämän leikkauksen lisäksi yksi viisaudenhammas jouduttiin leikkaamalla poistamaan, muut kolme lähtivät helpommin.

Tatuointeja: 0. Enkä usko, että koskaan tulen ottamaan tatuointeja. Minulta kysytään aika usein tatuoinneista, etenkin sen jälkeen kun joku tapaa mieheni, joka on hyvin tatuoitu.

Lävistyksiä: Korvakorut. Vielä puoli vuotta sitten olisin vastannut korvakorujen lisäksi napakorun, mutta se on saanut väistyä raskauden tieltä. Eikä muuten ole tulossa takaisin enää!

Muuttoja: Nyt pitää ihan laskea. Minulla on lapsuudessani ollut aina kaksi kotia samaan aikaan eri kaupungissa (Helsingissä ja Oulussa, poislukien Kaliforniassa vietetyt vuodet, jolloin Oulu-kotia ei ollut), joten muuttoja on siksikin ollut enemmän, kuin miltä aluksi tuntuu. Jos lasken oikein, muuttoja on ollut 7. Aikuisiällä olen muuttanut vain 3 kertaa.

Syyskuu 2016. Fiilistelin yleisesti syksyä ja asut ovat sellaisia, jotka voisin taas pukea päälleni milloin vain (siis sitten, kun tämä maha on poissa). Postauksiin tästä ja tästä.

Ottanut lopputilin: Olen irtisanoutunut kolme kertaa.

Ollut saaressa: Meillä on mökki saaressa, joten siellä on tullut vietettyä aikaa todella paljon. Lisäksi olen käynyt ainakin Havaijin Oahu ja Kauai -saarilla, Kreikan Zakynthoksella ja Bermudalla.

Autosi: Mercedes-Benz. Minulla on kolmas auto menossa nyt. Ensimmäinen autoni oli Ford Mercuryn farmari, jonka jälkeen ostin Peugeotin ja nyt on sitten Mersu. Tällä hetkellä haaveilen Mersun citymaasturista.

Ollut lentokoneesta: Kyllä. Viimeisin lento oli syyskuun alussa Oulu-Helsinki. Seuraavasta lennosta ei ole tietoakaan.

Syyskuu 2015. Olin kiireinen. Koulu, työt ja blogitapahtumat pitivät kiireisinä. Näiden lisäksi muutettiin tähän nykyiseen kotiimme. Asut kelpaisivat edelleen. Alimman kuvan nahktakki sekä ylimmän kuvan Minna Parikat ovat kylläkin jo vaihtaneet omistajaa. Postauksiin tästä, tästä ja tästä.

Onko joku itkenyt vuoksesi: Kyllä.

Ollut rakastunut: Kyllä, tälläkin hetkellä.

Ollut ambulanssissa: En, luojan kiitos.

Luistellut: Kyllä. Lapsuudessa useinkin, mutta nykyään en edes omista luistimia. Nykyään nilkkani eivät kestä oikein luistelua, joten siksi olen vältellyt sitä. Lapsena käytin aina hokkareita, sillä ne tukivat nilkkojani paremmin.

Syyskuu 2014. Tämän vuoden asut ovat omia suosikkejani. Viihdyin korkokengissä ja ostimme uuden kameran (Canon 6D). Postauksiin tästä, tästä ja tästä.

Surffannut: Melkein hävettää myöntää, että olen ollut Havaijilla kahdesti, mutta en ole koskaan surffannut. Vesi ei ole suosikkiasiani maailmassa, joten siksi en ole innokkaana lähtenyt kokeilemaan tätä lajia.

Ollut risteilyllä: Muutaman kerran, kaksi kertaa ruotsinristeilyllä (kerran lapsena ja kerran aikuisena, ei ole minun juttuni) sekä useamman kerran olen mennyt Tallinnaan.

Ajanut moottoripyörällä: En ole koskaan ajanut moottoripyörällä, mutta kerran skootterilla! Silloin meinasin vahingossa ajaa ladon seinään. Sen jälkeen, en ole noita kaksipyöräisiä oikein ajellut, haha.

Ratsastanut hevosella: Olen. Olin lapsena itseasiassa kunnon heppatyttö! Vietin ala-asteella koko vapaa-aikani tallilla. Kävin Oulussa sellaisella tallilla kuin Saaran Talli ja minulla oli siellä oma hoitoponikin, jonka nimi oli Osku. Nyt en ole ollut hevosen selässä varmaan 12 vuoteen, mutta haaveilen joku päivä vielä pääseväni ratsastamaan.

Syyskuu 2013. Nämäkin asut ovat vieläkin mieleeni. Tyylini ei ole ilmeisesti muuttunut kovinkaan paljoa viiden vuoden aikana, sillä tähän mennessä kaikki asut ovat olleet vieläkin mieleeni. Postauksiin tästä ja tästä.


Lähes kuollut: En ole onnekseni koskaan joutunut niin vaaralliseen tilanteeseen, että olisin ollut lähellä kuolla.

Ollut sairaalassa: Yötä olen ollut sairaalassa ainoastaan silloin lapsena kita- ja nielurisaleikkauksen jälkeen. Nyt pian tosin sairaalaöitä on tulossa lisää, kun synnyttäminen on ajankohtaista.

Suosikkihedelmä: En mitenkään voi valita yhtä, koska on niin monia hyviä! Tykkään erityisesti satsumista, omenista ja nektariineista.

Aamu vai ilta: Tästä yökukkujasta on tullut aamuihminen. Nyt launtaiaamunakin olen herännyt ennen seitsemää, ja se tuntuu hyvältä.

Syyskuu 2012. Elin opiskelijaelämää ja olin samana vuonna muuttanut Ullanlinnaan ja alkanut seurustelemaan mieheni kanssa. Tapahtumarikas vuosi siis. Asua en enää valitsisi, haha. Postaukseen tästä

Lempiväri: Varmaan se olisi kuitenkin musta.

Viimeisin puhelu: Oli äitini kanssa. Puhutaan todella usein hänen kanssaan puhelimessa. Viikon aikana en ole näemmä puhunut puhelimessa muiden kuin äitini, isäni ja Joonaksen kanssa.

Viimeisin viesti: Viestittelen tällä hetkellä ystäväni Niken kanssa.

Kahvi vai tee: Ehdottomasti tee! Vihreä minttutee on suosikkini.

Syyskuu 2011. Olin juuri aloittanut AMK:ssa opiskelut ja asuin Lauttasaaressa silloisen poikaystäväni kanssa. En tiennyt vielä yhtään, miten elämäni tulisi muuttumaan aivan pian. Postauksiin tästä ja tästä.

Kissa vai koira: Koirat ehdottomasti! En tykkää kissoista yhtään, paitsi täytyy myöntää, että kissanpentuvideot ovat hellyyttäviä ja viihdyttäviä.

Paras vuodenaika: Syksy! Without a doubt, in a heartbeat.

- DESIGNED BY ECLAIR DESIGNS -